Offentlig webkoordinator

SE MEDLEMSPAKKER

Erfa-gruppen har fokus på webkommunikation og redaktionelt indhold på organisationens hjemmesider. Målet er at sikre at organisationens online tilstedeværelse er brugbar og møder de specifikke udfordringer, som arbejdet med online kanaler giver i en politisk organisation. Desuden beskæftiger grupperne sig med webprojektledelse og brugervenlighed.

Næste møde

21. september

Kontakt

Har du nogle spørgsmål, så skriv eller ring til os!

Tlf: +45 29 73 26 06
Mail: lha@jboye.com

Eller klik nedenfor

Kontakt os

Gruppen er rettet til dig, som er sektionsleder, digital chef, web- og kommunikationskonsulent, wedmedarbejder og lign. og er sammensat udelukkende af medlemmer fra offentlige organisationer.

Gruppen mødes hver 3-4 måned, typisk fra kl. 9.30-14.30 (inkl. frokost). Møderne modereres af Lau Hesselbæk Andreasen fra J. Boye, som også laver referater.

Alle erfa-grupper er fortrolige, og leverandører, konsulenter og sælgere har ingen adgang. Det betyder, at du får mulighed for frit og åbent at kunne sparre med andre om dine største udfordringer. Hvis gruppen ønsker det, er der mulighed for at invitere eksterne gæsteoplægsholdere på møderne.

Profil

Deltagerne har fokus på kommunikation via online medier. De har typisk også projektledelsesansvar inden for områder som weborganisering, udvikling af hjemmeside og webstrategi. De er ikke teknisk orienterede, men har god indsigt i grundlæggende tekniske udfordringer ved web.

Medlemmer

Blandt medlemmerne i grupperne er:

  • Beskæftigelsesministeriet
  • Digitaliseringsstyrelsen
  • Folketingets Ombudsmand
  • Københavns Kommune
  • Miljø- og Fødevareministeriet
  • Region Hovedstaden
  • Region Midtjylland
  • Region Nordjylland
  • SKAT
  • Vejle Kommune
  • Udenrigsministeriet
  • Udlændinge og Integrationsministeriet

 Emner

Gruppen diskuterer emner som:

  • Digitaliseringstrategi, også den fælles offentlige
  • Chatbots og samtaledesign
  • Nye krav til tilgængelighed
  • EUs forordning om persondata
  • God kommunikation til borgeren
  • Organisering og opkvalificering
  • Brugerinddragelse og brugerundersøgelser
  • Governance og modeller der virker
  • Optimering af borgeroplevelsen